Komunikačný portál SAEC - použitie právne záväzného elektronického dokumentu (popis projektu)
Cieľové skupiny (komu je projekt určený):
- Občania, občania ako fyzické osoby a občania ako konatelia právnických osôb majúci záujem:
- Informovať sa o spôsobe ako komunikovať prostredníctvom právne záväzných dokumentov
- Kúpiť si kvalifikovaný certifikát verejného kľúča
- Otestovať si využitie vlastných kvalifikovaných certifikátov verejných kľúčov
- Otestovať si spôsob vytvárania právne záväzných dokumentov
- Začať komunikovať prostredníctvom právne záväzných dokumentov
- Začať využívať elektronické služby verejnej správy
- Získať prvé praktické skúsenosti s používaním ZEP
Súčasný stav:
- Súčasný stav možno charakterizovať nasledovne:
- Existuje elektronická legislatíva upravujúca použitie ZEP
- Existujú certifikované produkty (aplikácie) umožňujúce tvorbu a verifikáciu ZEP
- Je všeobecne známe, že elektronický dokument podpísaný ZEP je „právne záväzným“ elektronickým dokumentom
- Vlastníci certifikovaných produktov (aplikácii) nemajú možnosť nechať otestovať svoje produkty ich budúcimi používateľmi
- Existuje urgentná potreba vyriešiť spôsob identifikácie používateľov pripravovaných elektronických služieb verejnej správe
- Nie je k dispozícii žiadne miesto (aplikácia, webovská stránka alebo portál), kde by bolo možné demonštrovať alebo otestovať využitie ZEP
- Neexistuje žiadne miesto, kde by bolo možné vytvoriť a odoslať právne záväzný elektronický dokument
- Využitie ZEP a právne záväzných elektronických dokumentov zostáva v teoretickej rovine
- Tento súčasný stav je jednou z hlavných bariér potrebnej informatizácie spoločnosti na Slovensku.
Implementačný plán projektu
Hlavné etapy implementačného plánu budú nasledovné:
Etapa 1Vytvorenie informačnej časti portálu SAEC vo forme vhodne štruktúrovaných web stránok a pod-stránok
Etapa 2Vytvorenie praktického návodu (kuchárky) pre tvorbu právne záväzného dokumentu. Návod bude mať formu internetovej aplikácie indikujúcej náväznosť nutných krokov a činností pre vytvorenie právne záväzného elektronického dokumentu
Etapa 3Integrácia existujúcich certifikovaných produktov (certifikovaných aplikácii pre tvorbu a verifikáciu ZEP) na portál
Etapa 4Príprava formulárov ako podkladu pre tvorbu dokumentov
Etapa 5Vytvorenie portálových funkcií pre tvorbu právne záväzných dokumentov
Etapa 6Integrácia informačnej a komunikačnej časti portálu na existujúci portál SAEC
Etapa 71.12. – 31.12.2005
Testovacia prevádzka komunikačného portálu SAEC
1.11. – 31.12.2005
Informačná kampaň
Časový harmonogram projektu:
Etapa 1: 1.4. – 31.5.2005
Etapa 2: 1.6. – 31.7.2005
Etapa 3: 1.6. – 31.8.2005
Etapa 4: 1.7. – 30.9.2005
Etapa 5: 1.8. – 30.9.2005
Etapa 6: 1.10. – 30.11.2005
Etapa 7: 1.12. – 31.12.2005
Etapa 8: 1.11. – 31.12. 2005
Požadované vstupy:
- Budú nasledujúce:
- Projektový manažment
- Analytické práce
- Programovacie práce
- Relevantný informačný obsah
- Server komunikačného portálu
- Aplikačné moduly pre informačnú a komunikačnú časť portálu
- Certifikované produkty (aplikácie)
- Systémová integrácia zo strany vlastníkov certifikovaných produktov
- Testovacie práce
- Informačná kampaň
Očakávané výstupy: (kvantitatívne a kvalitatívne meranie úspešnosti projektu)
- Kvantitatívne:
- Možnosť využitia minimálne jednej certifikovanej aplikácie pre tvorbu a verifikáciu ZEP
- Minimálne dva typy formulárov ako podklady pre tvorbu právne záväzných dokumentov
- 1. mesiac prevádzky, 200 návštevníkov portálu využívajúcich možnosť tvorby právne záväzného elektronického dokumentu
- Každý ďalší mesiac prevádzky: nových 300 návštevníkov portálu
- Kvalitatívne:
- Potrebné informácie pre využitie komunikačného portálu SAEC
- Možnosť pohodlnej prípravy dokumentu
- Možnosť testovania viacerých certifikovaných aplikácii pre tvorbu a verifikáciu ZEP
- Možnosť odoslania právne záväzného elektronického dokumentu
- Možnosť adresáta overiť si skutočnosť, že ide o elektronický dokument podpísaný ZEP